Het komt steeds dichterbij.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cheyenne Taniwel - WaarBenJij.nu Het komt steeds dichterbij.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cheyenne Taniwel - WaarBenJij.nu

Het komt steeds dichterbij..

Blijf op de hoogte en volg Cheyenne

10 Mei 2013 | Nederland, Amsterdam

Slechts een paar maanden geleden kreeg ik het mailtje binnen, zo'n mailtje wat ik meestal niet eens lees en direct verwijder. ik vraag me nog af waarom ik deze mail wel besloot te lezen, waarschijnlijk uit verveling. maar laat dat ene simpele mailtje nu het begin zijn van een waanzinnig avontuur!

Een avontuur dat steeds dichterbij komt en op 2 juli 2013 eindelijk gaat beginnen. Dan vertrek ik naar Surabaya, Indonesië. Hier ga ik een maand lang ontwikkelingswerk doen. Ik ga wonen bij een gastgezin in een klein dorpje in de buurt van Kediri. In dit dorpje ga ik, samen met een aantal andere studenten uit allerlei landen (Japan, Korea), verbeteringen aanbrengen. Bijvoorbeeld een school opknappen, sanitaire voorzieningen bouwen of kinderen les geven. Een geweldige kans om iets goeds te doen maar tegelijkertijd ook internationale contacten te leggen.

Maar voor het zo ver is moeten natuurlijk wel de nodige voorbereidingen nog getroffen worden. Mijn ticket is, na een heleboel drama, geboekt. Moet zeggen dat ik wel een ideale vlucht heb! Mijn visum word binnenkort aangevraagd en prikken.. ik wil er niet eens aan denken, maar zal er van de week toch aan moeten geloven.

Daarnaast heb ik nog een paar meetings met COP in mijn agenda staan. Tijdens deze meetings kan ik alvast de andere studenten leren kennen die mee gaan met COP en het is een hele leuke groep! De meetings zijn dan ook altijd onwijs gezellig, hoewel er natuurlijk ook nog genoeg serieus besproken moet worden over wat ons te wachten staat, wat we nog moeten doen en waar we aan moeten denken.

Verder ben ik ook nog druk aan het googlen wat er allemaal leuk is om te doen in Indonesië, want na het project ga ik natuurlijk niet gelijk naar huis. Ik blijf nog tot 19 augustus om lekker in mn eentje verder te reizen. Het lijkt erop dat de meeste andere studenten die met COP meegaan, na het project nog een paar dagen gaan bijkomen, relaxen, feesten op Bali, dus dat lijkt mij ook erg vet! En na Bali..? Nog geen idee! dat hoop ik daar met een cocktail in mn hand te besluiten.. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Cheyenne

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 17290

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

Sri Lanka

05 Februari 2016 - 04 Juli 2016

Azië

02 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Indonesië

Landen bezocht: