Dag COP, Hallo Bali! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Cheyenne Taniwel - WaarBenJij.nu Dag COP, Hallo Bali! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Cheyenne Taniwel - WaarBenJij.nu

Dag COP, Hallo Bali!

Blijf op de hoogte en volg Cheyenne

08 Augustus 2013 | Indonesië, Kuta

Aan alles komt een eind, dus ook aan het COP-project. De laatste dagen stonden in t teken van afscheid nemen. Afscheid nemen van de dorpelingen, van mn gastgezin en uiteindelijk ook van de studenten waarmee ik de afgelopen maand heb samengewerkt. Onvoorstelbaar wat een band je met al die mensen opbouwt in slechts een paar weekjes. het afscheid valt me dan ook erg zwaar. we beloven elkaar om contact te houden, maar of dat ook lukt weet je natuurlijk nooit.

Na die emotionele dagen is het gelukkig wel tijd voor iets leuks. Met een groot deel van de Nederlandse groep COP-ers ben ik naar Bali gevlogen. tijd om even te relaxen en feesten! De eerste 2 nachten verblijven we in Kuta. Ons hotel zit midden op de Jalan Legian, volgens de lonelyplanet; de hipste uitgaansboulevard van Kuta! Helemaal top! Eerst lekker een dagje naar het strand geweest en s avonds flink op stap in de Sky Garden! Heeele gave club met een stuk of 6 zalen boven elkaar en zelfs een bar op het dak waar je uitzicht hebt over heel Kuta.

Maar na 2 nachten Kuta, vind ik het zelf tijd voor een ander plekje. In de tijd die ik nog heb in Indonesie, wil ik zo veel mogelijk zien. Ik besluit daarom in mn uppie door te trekken naar Ubud. Dat ging best goed eigenlijk, had al gauw een goed hostel gevonden. Maar eenmaal uitgepakt vond ik er echt even niks meer aan. voelde me dood eenzaam, welke flapdrol verzint er nou om alleen te gaan reizen! maar na een nacht goed slapen voel ik me een stuk beter.

Die dag was tenslotte mn verjaardag. heel raar om dat aan deze kant van de wereld te vieren. als verjaardagscadeautje trakteer ik mezelf op een dagje Monkey Forest. En eerlijk, Monkey Forest is best leuk maar wat zijn die apen brutaal zeg! niet normaal! ik ben nog geen 10 minuten binnen of er zit er al een in mn nek die mn tas probeert open te maken en als dat niet lukt vind hij mn zonnebril ook erg interessant. Rotbeest! ;) Maar wel een leuke dag gehad en s' avonds nog naar een Balinese dansvoorstelling geweest. Heel erg gaaf al heb ik van het verhaal weinig begrepen.

Na Ubud ben ik doorgereisd naar Lovina, in t noorden van Bali. Hier had ik al verhalen over gehoord maar echt waar; Lovina is het mooiste plekje op aarde! Het strand heeft zwart zand door vulkanisme, maar die zee; felblauw! Heel helder water, prachtige omgeving. Echt ieder die twijfelt om naar Bali te gaan; Ga naar Lovina!!

Aangekomen in mn hotel boek ik direct een dolfijnsafari en snorkeltrip.Om 06:00 uur s' ochtends opstaan voor dolfijnen, ik ben al zo'n ochtendmens.. In een of ander krakkemikkig bootje ga ik met nog een paar toeristen t water op. Vanaf het water zien we de zon langzaam opkomen, dat is wel echt een prachtig zicht. Die dolfijnen; dat valt een beetje tegen. Ja, ik heb ze ' gezien' maar het was niet meer dan 3 stipjes dat dolfijnen moesten voorstellen. Ach,, ik heb het geprobeerd.

Na de dolfijntrip ga ik gelijk door op snorkeltrip. Samen met nog een heleboel andere backpackers word ik naar het noordwesten van het eiland gebracht. Daar moet ik wachten op een bootje dat ons verder brengt naar een eilandje vlak voor de kust. (de naam heb ik weer niet onthouden natuurlijk). Tijdens het wachten raak ik aan de praat met een Deense en Argentijnse jongen, aardige gasten. Het klikt gelijk en we zijn de hele dag met elkaar opgetrokken. Dit is dus t leuke aan alleen reizen; nieuwe mensen ontmoeten.

Het eerste koraalrif waar we gingen snorkelen was niet heel bijzonder, veel vissen maar dat koraal stelde niets voor. Vervolgens hadden we een lunch op t eilandje, dat was super! op t eilandje stond ook een tempel. Ik ben er niet in geweest, dat mocht niet, maar t zag er waanzinnig uit. Vervolgens zijn we door gaan varen naar de andere kant van het eiland. Hier waren de golven wat wilder; leuk als je gaat snorkelen. Ik heb dan ook aardig wat zout water binnen gekregen maar dat was t dubbel e dwars waard. wat was dit een waanzinnig mooi rif! enorme koralen, hele scholen met vissen die je zelfs kon aanraken! Eerlijk ik heb best vaak gesnorkeld maar zoals dit nog nooit! Na de snorkeltrip nog met die Deen en Argentijn ergens gaan eten en een borrel doen, super gezellig. Dit was echt een topdagje!

En nu.. nu ben ik alweer terug in Kuta want over een paar uurtjes ga ik Bali weer verlaten en vlieg ik naar Sulawesi. Hier wil ik naar Tanah Toraja, dat zou prachtig moeten zijn dus ik ben benieuwd.

Nou dat was weer even een update. Hele dikke kus voor allemaal! Moet nu rennen om mn vlucht te halen!

xxxxxxxxxx

  • 08 Augustus 2013 - 07:53

    Karla:

    Hoi Chey, fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Toch leuk om je verjaardag op die manier te vieren en zoveel verschillende mensen te leren kennen. Maar als je weer thuis bent vieren we je verjaardag gewoon over :). Wij zijn erg benieuwd naar je foto's en verdere verhalen. Dikke knuffel en kus, liefs oom Wilfred en tante Karla

  • 09 Augustus 2013 - 22:10

    Alfred:

    Hallo Chey,

    Leuk om dit alles te lezen en wat je allemaal daar meemaakt.
    Geniet nog even van je tijd daar voordat je weer terug bent in het koude kille kikkerlandje. Heel veel plezier, wees voorzichtig en we zien je snel weer terug. Dikke kussen xxxx Oom Alf, Tante Mar & Shoon

  • 12 Augustus 2013 - 20:38

    Jeannette:

    Lieve Cheyenne Dacht dat het heel ingewikkeld zou zijn om dit te doen dacht probeer het toch maar want ik geniet zo van je verhaaltjes je schrijft zo leuk en wat maak je veel mee dit is zoeen waardevolle herrinnering voor je.Wilde voor je verjaardag nog een telegram doen maar hoorde dat,dat niet meer gebeurd dus bij deze nog gefeliciteerd en hoop je echt te zien als je terug bent en alle verhalen te horen,Van mij een hele dikke kus en geniet nog maar evenXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Cheyenne

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 17291

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

Sri Lanka

05 Februari 2016 - 04 Juli 2016

Azië

02 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Indonesië

Landen bezocht: