Jaa! Ik ben in Surabaya - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Cheyenne Taniwel - WaarBenJij.nu Jaa! Ik ben in Surabaya - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Cheyenne Taniwel - WaarBenJij.nu

Jaa! Ik ben in Surabaya

Blijf op de hoogte en volg Cheyenne

05 Juli 2013 | Indonesië, Soerabaja

Hehe na ruim 37 uur onderweg te zijn geweest ben k dan eindelijk in Surabaya en het is hier Fantastisch! Goede vluchten gehad, hoewel t wel een hoop gestress was op al die vliegvelden. Heb 3 keer over moeten stappen en dat is nou niet bepaald mn hobby ;)

Gisteren was nog een vrije dag dus toen ben ik er samen met een groepje dat ook mee is vanuit Nederland op uit getrokken. Sochtends hebben we het House of Tempurah bezocht. Dit bestond voor het ene gedeelte uit museum en het andere was een ware kretek sigaretten fabriek. In die fabriek gaat het er alleen wel een beetje anders aan toe dan we in Nederland gewend zijn. Het was gewoon een grote hal met allemaalmrijen tafels waaraan honderden mensen op plastic krukjes zaten te werken. Alles werd met de hand gedaan en ongelooflijk snel, net robots. de gids vertelde dat de medewerkers 125 sigaretten moeten maken Per Uur! En dat voor een heel laag loontje,, naderhand heb ik er nog een pakje gekocht en dit kostte 13000 rph wat omgerekend nog geen 2 euro is, bizar!

Na het kretek museum zijn we nog naar een shoppingcentre geweest en nog even geluncht bij de Mac want patat en hamburgers zal ik de komende maand moeten missen.
Na het shoppingcentre wilden we ook nog naar de haven van Surabaya. Volgens de lonelyplanet zou dit namelijk een echte aanrader zijn.. Helaas, na eerst heeeel lang lopen in de brandende zon en daarna nog een ritje met de becak (fietstaxi) kwamen we uit op een industrieterrein, beetje jammer!
Maar tijdens het wandelen hebben we wel veel van Surabaya gezien. Anderszijds waren wij ook een wandelende attractie voor de lokale bevolking, we hadden dan ook opeens een hele stroom kinderen achter ons aan wandelen. Erg grappig.

Vandaag is het COP project officieel begonnen. Vanmorgen waren we om 0815 bij de Petra University waar het project om 0830 geopend zou worden en we de studenten uit de andere landen ontmoeten. Echter in Indonesie gaat alles pelan, pelan (rustig aan, relaxt) waardoor de opening uiteindelijk pas om 0915 van start ging, misschien dat dat verklaart waarom ik zelf ook regelmatig laat ben, zit gewoon in mn bloed ;). De openingsceremonie stelde eigenlijk niet veel voor, maar door de cultuurverchillen en het enthousiasme waarmee de Indonesiers ons verwelkomden vond ik het toch ontzettend leuk.

Ik heb nu ook alle studenten ontmoet waarmee ik in het dorp Petungroto Karang Tengah geplaatst ben, leuke jongens en meiden. Iedereen is erg enthousiast, vriendelijk en gemotiveerd. Met name de Koreanen, die hadden echt al vanalles verzonnen uitgewerkt over wat ze wilden gaan doen in het dorp, terwijl wij nog geen enkel idee hebben. We weten ook nog te weinig over het dorp, maar daar zal snel verandering in komen want zondag gaan we al naar de dorpen :D

Ik heb er zin in! Maar voor nu ga ik nog even een tukje doen want ik heb nog een lekkere jetlag :P

Dikke kus!

  • 05 Juli 2013 - 10:51

    Hester:

    Hee schat!!
    Super leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt!!
    Ik hoop dat je een beetje tijd hebt om het bij te houden!!
    Hoe gaat het met je arm??
    Geniet ervan!!!

    Xxxxxxxxx

  • 05 Juli 2013 - 19:53

    Cheyenne Taniwel:

    @Hester, Ha meis!
    Jaa ik heb nu nog wifi in het hotel dus dat lukt aardig, maar als ik dalijk in t dorp zit zal het wel lastiger worden. kan ik denk ik alleen ng in t weekens bloggen mja.
    met mn arm gaat t goed, kan steeds meer. alleen als ik moe ben dan ga ik t wel voelen dus dan gaat de mitella weer even om :)
    hoop dat alles daar ook goed gaat? druk met werk zeker?
    nja we moeten binnenkort maar es skypen :D
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Soerabaja

Cheyenne

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 17297

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

Sri Lanka

05 Februari 2016 - 04 Juli 2016

Azië

02 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Indonesië

Landen bezocht: