Nog een paar uurtjes en dan is het zo ver - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van Cheyenne Taniwel - WaarBenJij.nu Nog een paar uurtjes en dan is het zo ver - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van Cheyenne Taniwel - WaarBenJij.nu

Nog een paar uurtjes en dan is het zo ver

Blijf op de hoogte en volg Cheyenne

01 Juli 2013 | Nederland, Oost-Souburg

De afgelopen weken waren super druk. Dan ga ik maar 7 weekjes weg en toch moet daar zo onwijs veel voor geregeld en gedaan worden dat ik meer het idee krijg dat ik 7 jaar weg ga. Huis opruimen! want die zwijnenstal kon ik niet zo achter laten, cadeautjes kopen, medicijnen, Indonesisch geld, backpack, rugtas, maar die laatste 2 kreeg ik van papa en mama :D te lief! Die backpack is ook echt enorm groot, voor het eerst dat ik alles wat ik mee wil nemen, ook kan meenemen. Ik vind hem briljant!

Eigenlijk verliepen alle voorbereidingen verder ook best soepel. Tot afgelopen donderdag dan.. Nog even gezellig lunchen met de meiden op de boulevard toen er opeens een losse plank lag. Jawel! Ik presteerde het om daarover te vallen en nog even mijn arm te breken. Ik kon wel janken! Nog nooit in mn leven heb ik ook maar één minuscuul botje gebroken en nu help ik mn eigen arm aan gort! Maar ik ben toch echt niet van plan om mijn grote avontuur door zo’n stom botbreukje te laten verpesten. Zo groot is die breuk nou ook weer niet! (Hoef niet eens gyps!!). Vanochtend nog even op controle geweest in het ziekenhuis en ook van de arts mag ik nog gaan, als ik mijn arm maar niet te veel belast. Ofwel, de eerste weken geen zwaar werk doen.

Heb het COP direct even ingelicht en ook de internationale studenten waarmee ik in een dorp geplaatst word. Jaaa! Ik heb via facebook al contact met studenten uit Korea, Japan, China en Indonesië waarmee ik het project ga doen! Hoe cool is dat! Ook weet ik eindelijk meer over het dorp waar ik geplaatst ben; Petungroto- Karang Tengah. Er is een groot afvalprobleem daar, dus daar willen we een oplossing voor verzinnen en uitvoeren. En aan de sanitaire voorzieningen moet nodig wat gedaan worden als ik het zo hoor van de Indonesische studenten. Er zijn ook al ideeën om een bibliotheek te bouwen en een cultuurdag te organiseren.We kunnen dus flink met zn allen aan de slag en ik heb er ontzettend veel zin in.

Vanavond vroeg mn bed in en dan morgen om 05:30 uur richting Schiphol vanuit zeeland en om 11:35 uur ga ik dan toch echt vliegen!

Tot de volgende blog, vanuit zonnig Surabaya!

  • 02 Juli 2013 - 00:15

    Lisa:

    Hi mop! Ja wat was dat lullig zeg van je arm. Ik schrok me rot! Maar anyways.. heel veel plezier daar en stuur me een kaartje ;) Kus!

  • 02 Juli 2013 - 06:49

    Wilfred&Karla:

    Lieve Chey, goeie vlucht zometeen en geniet ervan meis! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oost-Souburg

Cheyenne

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 17276

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

Sri Lanka

05 Februari 2016 - 04 Juli 2016

Azië

02 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Indonesië

Landen bezocht: